loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 164 نظرات (0)

اگرچه حجیم و پرپشت بودن موها تا حد زیادی فردی و به خصوصیات ژنتیکی شما مرتبط می‌باشد، اما این نیز بسیار مهم است که چگونه از آنها مراقبت می‌کنید. ترفندها و نکاتی هستند که با رعایت آنها می‌توانید موهایتان را سالم نگه دارید و آنها را بازسازی نمایید.

1. حجم‌دار کردن موهای نازک با سیلیکون
موهای نازک و بی‌جان یک شکایت شایع می‌باشند، ولی با این حال تعداد اندکی از خانم‌ها بهترین درمان‌ها را می‌شناسند. نرم‌کننده‌های قوی تنها موهای شما را نرم و لطیف می‌کنند. بهتر است که از محصولات حاوی سیلیکون مانند دایمِتیکُن و سایکلومِتیکُن استفاده کنید. این‌ها رشته‌های مو را با یک غشاء باریک می‌پوشانند و باعث می‌شوند که بدون اینکه موها چرب و روغنی به نظر برسند، پُرتر شوند. سیلیکون حتی بعد از اینکه بشویید، باقی می‌ماند.

2. برای داشتن موهای سالم، ماهی و آجیل بخورید
غذاهای مغذی که برای بدن شما خوب و مفید می‌باشند، باعث تقویت، سلامت و قوی‌تر شدن موهای شما نیز می‌شوند. سالمون و آجیل بخورید! پروتئین و چربی اُمگا 3 موجود در آن‌ها، به سلامت پوست سر کمک می‌کند. سبزیجات برگدار، لوبیا و هویج نیز برای گیسوان شما خوب می‌باشند. از رژیم‌های مُد زودگذر به هدف کاهش وزن سریع، برحذر باشید. آن‌ها می‌توانند باعث شوند تا مواد مغذی مهم به بدن شما نرسد و همچنین می‌توانند منجر به شکنندگی و بی‌دوامی موها و ریزش مو شوند.

3. محافظت از براقی موها با آب ولرم
آب داغ می‌تواند روغن‌های محافظ را که به عنوان نرم‌کنندۀ طبیعی عمل می‌کنند، پاک کرده و باعث ناپدید شدن برق و درخشش طبیعی موهای شما شود. این بدین معنی نیست که شما برای دوری کردن از موهای کدر، مجبور هستید از دوش آب سرد استفاده کرده و رنج ببرید. درعوض، برای شستن موهایتان، از آب ولرم استفاده کنید. پوست سرتان را با ماساژ دادن در هنگام شامپو کردن، استراحت دهید.

4. ترمیم موخوره‌ها با پروتئین
اگر شما اغلب با استفاده از ابزار گرم، موهایتان را حالت داده و درست می‌کنید، یا موهایتان را زیاد رنگ، دکلره و یا فر می‌کنید، می‌توانید به لایۀ خارجی محافظ موی سرتان آسیب برسانید. نتیجۀ این‌ها، موخوره می‌شود. خوشبختانه، محصولات مخصوصی برای موی سر وجود دارند که به مرمت و بهبود این آسیب‌ها کمک می‌کند. به دنبال نرم‌کننده‌های حاوی پروتئین باشید. آن‌ها به ریشه مو فرو رفته، و موخوره را مرمت می‌کند. این حالت تنها تا زمان شامپوی بعدی دوام دارد. بنابراین شما نیاز دارید که به طور منظم از آن‌ها استفاده کنید.

5. زیاد کردن حجم موها
پُر بودن موهای شما در ژن شما، ترفندهای آرایش و مدل دادن موهایتان می‌باشد. افرادی که به طور طبیعی مو قرمز هستند، موهای ضخیم‌تری دارند، در حالیکه افراد بلوند و موبور، موهای نازک‌تر اما بیشترین تعداد مو را دارند. خوشبختانه، شما می‌توانید با هر رنگی از آن‌ها، حجم موهایتان را زیادتر کنید. از یک نرم‌کننده یا موس استفاده کنید و ابتدا نواحی ریشۀ موهایتان را خشک کنید. برای افزایش حجم اضافی، هنگامیکه موهایتان را خشک می‌کنید، به آن‌ها به صورت وارونه تلنگر بزنید. اگر موهای شما بسیار نرم و نازک هستند، از حرارت کم با هر ابزار گرمی استفاده کنید.

6. شورۀ سر را با روغن‌ها درمان نکنید
شورۀ سر با وجود پوسته‌ها و برفک‌هایی که بر روی شانه‌هایتان می‌ریزد، به‌هیچ‌وجه نشانه‌ای از پوست خشک نمی‌باشد. یک اختلال جزئی در پوست سر می‌باشد. مالیدن روغن به پوست سر، فقط می‌تواند آن را بدتر کند. شامپوهای دارویی که می‌توان از یک داروخانه یا یک متخصص پوست تهیه‌شان کرد، بهترین راه‌حل هستند. شامپو را به مدت 5 دقیقه باقی بگذارید تا در پوست سر شما خیس بخورد. مطمئن شوید از اینکه آن را به طور کامل با آب می‌شویید.

7. سشوارهای پرقدرت را کنار بگذارید
شما ممکن است از یک سشوار قوی انتظار داشته باشید تا در چند دقیقه، روال معمول مدل دادن و درست کردن موهایتان را انجام دهد. اما در مقایسۀ سشوارها با هم، گزارش‌های مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که آن‌ها در مدت زمان یکسان، موهایشان را خشک می‌کنند. هرچند بعضی از آن‌ها پرسروصداتر از بقیه می‌باشند. این گروه دریافتند که خشک‌کن‌های گران‌تر، بی‌سروصداترین آن‌ها می‌باشد، و پرسروصداترین ‌آن‌ها مانند یک چمن‌زن می‌باشد.

8. برای محدود کردن ریزش مو، کمتر برس بزنید
افسانۀ حدود صد بار برس زدن موها در یک روز را باور نکنید. برس زدن بیش از حد، موها را می‌شکند. مقداری ریزش مو، طبیعی می‌باشد. بیشتر مردم بین 50 تا 100 عدد از موهایشان را در هر روز از دست می‌دهند. این‌ موها رشدشان متوقف شده و به مرحلۀ استراحت رسیده‌اند. برای جلوگیری از بیش از حد معمول از دست دادن موها، از یک برس با دانه‌های نوک گرد استفاده کرده و هرگز موهای خیس را برس نزنید و به جای آن، از یک شانه استفاده کنید.

9. مراقبت از موهای بسته شده
دم‌اسبی‌ها و بافت‌ها از راه‌های بسیار خوب برای به نمایش گذاشتن سبک شخصی شما می‌باشند. اما زمانیکه آن‌ها خیلی محکم و سفت باشند، می‌توانند باعث شکستگی موها شده و به آن‌ها آسیب برسانند. استفاده از یک مدل موی محکم و سفت، حتی می‌تواند موهای شما را از بین ببرد. موهایتان را هر شب باز گذاشته و رها کنید! برای مدل‌های بافته‌شده، موهایتان را در پوست سرتان، کمی شُل بگذارید. اگر شما از اکستنشن‌های سنگین استفاده می‌کنید، بعد از سه ماه به موهایتان یک استراحت دهید.

10. اجازه ندهید نام‌های تجاری، کیف پول شما را خالی کنند
شما واقعاً از اینکه پول زیادی را برای محصولات تخصصی صرف کنید، چه چیزی به دست می‌آورید؟ یک گروه از مصرف‌کنندگان محصولات را بر روی 1700 نمونۀ دم‌اسبی امتحان کردند و متوجه شدند که شامپوهای گران، بهتر از شامپوهای ارزانتر نیستند. شما باید چه بخرید؟ شامپوها و نرم‌کننده‌هایی که برای نوع موهای شما طراحی شده‌اند، مانند آن‌هایی که برای موهای چرب، نرم و نازک یا رنگ‌شده، را انتخاب کنید.

 

منبع از www.webmd.com


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 190
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 321
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 758
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,884
  • بازدید ماه : 2,884
  • بازدید سال : 28,267
  • بازدید کلی : 1,337,378
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی