loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 131 نظرات (0)

هرچند تا برگزاري سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر بيش از 2 ماه باقي مانده است، اما همچون سال هاي گذشته گمانه زني هايي درباره حضور کارگردانان و فيلم ها در اين جشنواره به ويژه در بخش «سوداي سيمرغ» آغاز شده است.

دبيرخانه جشنواره بين المللي فيلم فجر که امسال زودهنگام تر کار خود را آغاز کرده در خبرهايي اعلام کرد که در اين دوره از جشنواره تنها 33 فيلم به بخش سوداي سيمرغ جشنواره راه خواهد يافت و همچنين در خبر ديگري اعلام شد که تا امروز 61 فيلم براي حضور در بخش سينماي بلند داستاني از سوي سينماگراني که بيش از يک فيلم در کارنامه خود دارند و به اصطلاحي فيلم اولي نيستند، ثبت نام کرده اند.هرچند که نام فيلم هايي که در اين بخش ثبت شده است، تاکنون اعلام رسمي نشده اما با توجه به تلاش کارگردانان و تهيه کنندگان براي به پايان رساندن مراحل ساخت فيلم هايشان مي توان حدس هايي درباره متقاضيان حضور در اين دوره از جشنواره فيلم فجر داشت.

به گزارش مهردر اين ميان علاوه بر حضور کارگردانان جوان، شاهد فعاليت دوباره تعدادي از کارگردانان سرشناس سينماي ايران هستيم که سال ها ست دست به توليد فيلم سينمايي نزده اند از جمله اين کارگردانان مي توان به بهمن فرمان آرا، مسعود جعفري جوزاني، عليرضا رئيسيان، خسرو سينايي، نادر مقدس، ابوالحسن داوودي، مجيد جوانمرد، عبدالحسن برزيده، سيروس الوند، خسرو معصومي و ... اشاره کرد.

 

دلم مي خواد

بهمن فرمان آرا بعد از گذشت نزديک به 6 سال فيلم سينمايي «دلم مي خواد» را ساخته است و پيش بيني مي شود که اين فيلم در اين دوره از جشنواره بين المللي فيلم فجر حضور داشته باشد.«دلم مي خواد» اولين سه گانه «زندگي» است که فرمان آرا قصد ساخت آن را دارد.

 

ايران برگر

مسعود جعفري جوزاني آخرين بار در سال 77 فيلم سينمايي «بلوغ» را جلوي دوربين برد و امسال بعد از گذشت 16 سال فيلمي با نام «ايران برگر» را جلوي دوربين برده است.

 

دوران عاشقي

عليرضا رئيسيان هم بعد از گذشت 6 سال فيلم سينمايي «دوران عاشقي» را جلوي دوربين برده است.اين فيلم يک درام عاشقانه بر بستر مسائل روز اجتماعي است.

 

جزيره رنگين

خسرو سينايي نيز بعد از 8 سال فيلم سينمايي «جزيره رنگين» را جلوي دوربين برده است داستان اين فيلم سينمايي در فضايي کاملا بومي با بازيگران و گويش محلي مي گذرد.

 

روباه

بهروز افخمي امسال با فيلم سينمايي با نام «روباه» مي تواند در اين دوره از جشنواره حضور پيدا کند.اين فيلم که نام قبلي آن «تله» بود به ترور شهداي هسته اي مي پردازد.

 

رخ ديوانه

ابوالحسن داوودي نيز از جمله کارگرداناني است که بعد از گذشت 6 سال اين امکان را دارد که با فيلم سينمايي «رخ ديوانه» به جشنواره بين المللي فيلم فجر بيايد.

 

خداحافظي طولاني

فرزاد موتمن هم از جمله کارگردانان شناخته شده سينما است که فيلم «خداحافظي طولاني» را براي جشنواره فيلم فجر آماده دارد.

 

اين سيب هم براي تو

سيروس الوند پس از 4 سال دوري از سينما امسال فيلم سينمايي «اين سيب هم براي تو» را دارد. اين فيلم داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند .

 

تابو

خسرو معصومي نيز بعد از گذشت 3 سال، امسال با فيلم سينمايي «تابو» مي تواند در جشنواره فيلم فجر شرکت کند.

 

نهنگ عنبر

سامان مقدم امسال فيلم سينمايي «نهنگ عنبر» را جلوي دوربين برده است.

 

در خلاصه قصه فيلم آمده است: ارژنگ صنوبر (رضا عطاران) مردي پنجاه ساله است که همراهش مي شويم تا تجربه هاي متفاوت و پيچيده اش از عشق و مصائبي که در زندگي دچارش مي شودرا برايمان بازگو کند.

 

اسب سفيد پادشاه

محمد حسين لطيفي از ديگر کارگرداناني است که بعد از سال ها دوباره به سينما آمده است. او در سال جاري و بعد از گذشت چهار سال فيلم سينمايي «اسب سفيد پادشاه» را ساخته است.

 

عصر يخبندان

مصطفي کيايي هم اين روزها مشغول فيلمبرداري فيلم سينمايي «عصر يخبندان» است. اين فيلم سينمايي مضموني اجتماعي دارد و دومين همکاري مصطفي کيايي با منصور لشکري قوچاني بعد از فيلم «خط ويژه» است.

 

مزار شريف

عبدالحسن برزيده درفيلم سينمايي «مزار شريف» که داستان کشتار ديپلمات هاي ايراني در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در کنسولگري ايران در مزار شريف است، به فجر مي آيد.

 

من ديه گو مارادونا هستم

پيش بيني مي شود بهرام توکلي امسال با فيلم سينمايي «من ديه گو مارادونا هستم» در جشنواره فيلم فجر حضور پيدا کند.

 

شيفت شب

نيکي کريمي در حال حاضر مشغول ساخت فيلم سينمايي «شيفت شب» است. فيلمنامه  اين فيلم با طرحي از محمود آيدن توسط علي اصغري و نيکي کريمي به نگارش درآمده است و روايت زني به نام ناهيد است که در خيابانهاي تهران به دنبال شوهرش مي گردد تا راز زندگي شان را کشف کند.

 

احمد اميني، رسول صدرعاملي، حسين کرمي، محمدعلي باشه آهنگر، محمد احساني، مجيد رضابالا و بهنام بهزادي به عنوان اعضاي هيات انتخاب، آثار بخش سينماي ايران جشنواره سي و سوم فيلم فجر را انتخاب خواهند کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 210
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 264
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 477
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,603
  • بازدید ماه : 2,603
  • بازدید سال : 27,986
  • بازدید کلی : 1,337,097
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی