loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 166 نظرات (0)

 

پس از کش و قوس هاي فراوان درباره ايجاد گروه سينمايي «هنر و تجربه» سرانجام شامگاه 26 شهريور ماه سال جاري اين گروه سينمايي با نمايش فيلم «يک اتفاق ساده» به کارگرداني سهراب شهيد ثالث در موزه سينما فعاليت خود را آغاز کرد. بر خلاف پيش بيني برخي صاحب نظران سينماهاي« هنر و تجربه» در تهران و مشهد مملو از جمعيت شد و حتي مديران سينما مجبور به اختصاص سئانس فوق العاده براي شماري از فيلم هاي اين گروه شدند.

 

 استقبال از فيلم هاي « هنر وتجربه » به روايت اهالي سينما

رخشان بني اعتماد آغاز و استقبال از اکران فيلم هاي گروه هنر و تجربه را شروع بدعتي تازه براي اداي احترام به سليقه مخاطبان سينماي ايران دانست. همچنين مجتبي راعي اظهار کرد از اين که فيلمي مثل «ماهي و گربه» در اکران گروه «هنر و تجربه» با استقبال مخاطبان مواجه شده است، بسيار خوشحال است چون اين موضوع نشان مي دهد قشري که خواهان فيلم هاي فرهيخته اند، قابل توجه هستند.

 

سعيدي پور مدير پرديس سينمايي آزادي نيز تصريح کرد که استقبال از «ماهي وگربه »به گونه اي بود که در ساعات اوليه از نظر رزرو اينترنتي ،بالاترين بود. باني فيلم هم خبر داد يکشنبه مصادف با عيد سعيد قربان نيز تمام بليت هاي فيلم «ماهي و گربه» در سينماهاي آزادي و کوروش پيش فروش شده و 80 درصد بليت هاي خانه هنرمندان نيز به فروش رسيده بود. به اين ترتيب مي توان گفت هنر و تجربه گام اولش را با موفقيت برداشت.

 

فيلم‌هايي‌که برپرده نقره اي‌موفق بودند

فيلم هاي «شش قرن، شش سال» مجتبي مير تهماسب، «از تهران تا بهشت» ابوالفضل صفاري، «بيداري براي 3 روز» مسعود اميني تيراني، «ماهي و گربه» شهرام مکري، «تابور» وحيد وکيلي فر و «يک شب» نيکي کريمي فيلم هاي بلندي بودند که در نخستين دوره اکران فيلم هاي گروه «هنر وتجربه» همزمان با تهران در سينما هويزه مشهد به نمايش در آمدند .

 

همچنين فيلم هاي «از طرف آن ها»، «چند کيلومتر دورتر»، «ماه عسل »و «سوزن »در بخش فيلم هاي کوتاه و «خانه مادري ام مرداب »، «دايره»، «بيگانه و بومي، «دو خواهر» و «سينما سگ» در بخش کوتاه کلاسيک بر پرده رفتند .مستندهاي کلاسيک ايراني «اون شب که بارون اومد»، «ندامتگاه »و «تهران پايتخت است» نيز در فهرست فيلم هاي به نمايش در آمده اين گروه سينمايي جا گرفت.« يک اتفاق ساده» ،«مردي با دوربين فيلم برداري»، «شعر سينما»، «دشت بژين» و «سزار بايد بميرد» نيزدر بخش کلاسيک خارجي به نمايش در آمدند.

 

فيلم هاي جديد به ميدان مي آيند

اکنون پس از استقبال غير قابل انتظار تماشاگران از فيلم هاي «هنر و تجربه»10 عنوان فيلم جديد براي نمايش در گروه دوم «هنر و تجربه »انتخاب شده است که اکران اين فيلم ها درنيمه دوم آبان آغاز خواهد شد. «پرويز» به کارگرداني مجيد برزگر ، «پوسته» ساخته مصطفي آل احمد ، «روايت ناپديد شدن مريم» کاري از محمدرضا لطفي ، «من از سپيده صبح بيزارم» به کارگرداني علي کريم ، «آفتاب، مهتاب، زمين» ساخته علي قوي تن ،« لباسي براي عروسي» و «مسافر» به کارگرداني عباس کيا رستمي ، «صفر بيست و يک» ساخته محمد شيرواني ، «از ايران يک جدايي» کاري مشترک از آزاده موسوي و کورش عطايي و« خاطراتي براي تمام فصول» به کارگرداني مصطفي رزاق کريمي عناوين اين فيلم هاست. اين در حالي است که به سبب استقبال چشمگير مخاطبان فيلم هاي «هنر و تجربه »فيلم هاي ماهي و گربه، بيداري براي سه روز، يک شب، تابور، از تهران تا بهشت و مستند شش قرن ، شش سال همچنان به اکران خود ادامه خواهند داد. از فهرست 10 فيلم گروه دوم «هنر و تجربه» تا کنون فقط فيلم هاي « پرويز»،«پوسته»،«خاطراتي براي تمام فصول» و «عروسک» در جدول نمايش جاي گرفته اند.

 

تلاش براي بازگشت به خانه پدري

«پرويز» دومين ساخته مجيد برزگر پس از «فصل باران هاي موسمي» محصول سال جاري است .اين فيلم پس ازدريافت جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره جهاني سن سباستين تا کنون در بيش از30 جشنواره جهاني حضوريافته‌و جايزه زرد آلوي نقره اي جشنواره ايروان وجايزه قرقاول طلايي جشنواره کرالاي هند را نيز دريافت کرده است. « پرويز» مردي 50ساله است که هميشه با پدرش در شهرکي آرام زندگي کرده. پدر پرويز که تصميم به ازدواج گرفته از او مي خواهد خانه را ترک کند. پرويز ناگهان خود را در جهاني جديد و بيگانه مي يابد. او تصميم مي گيرد به پدر و اهالي شهرک نشان دهد که نمي توانند به اين آساني او را از زندگي شان حذف کنند. حامد رجبي، برديا يادگار و مجيد برزگر نويسنده فيلم نامه «پرويز» هستند .لِوُون هفتوان ، محمود بهروزيان ، حميرا نونهالي ،علي رامز ، فريده کاکاوند، ابوذر غفاري ، مهدي شيردل،علي اصغر شيراوند وآرزو ابي ز در اين اثر ايفاي نقش کرده اند.

 

يک زنداني محکوم به مرگ

فيلم «پوسته» ساخته مصطفي آل احمد پس از 6 سال از 19 آبان ماه به مدت سه ماه در 5 سينماي تهران و مشهد در گروه سينمايي «هنر و تجربه» به نمايش در مي آيد. اين فيلم در بخش مسابقه فيلم هاي اول و دوم بيست و هفتمين جشنواره فجر حضور داشت .داستان «پوسته»درباره يک زنداني محکوم به مرگ است که پس از اثبات بي گناهي اش آزاد مي شود و بلافاصله در شرايطي قرار مي گيرد که شواهد مي تواند او را يک بار ديگر روانه زندان کند. حميد فرخ نژاد، الناز شاکردوست، مريم کاوياني، حميدرضا فلاحي و اميرغفار منش بازيگران اين فيلم هستند.

 

دخترکي تنها باعروسک

فيلم «عروسک» به کارگرداني محمد رضا رحماني نيز داستان دختر بچه اي را روايت مي کند او در حالي که با عروسکش بازي مي کند فاجعه بمباران شيميايي حلبچه رخ مي دهد و... نرمين و مژده گيوه چي بازيگران اين فيلم هستند.

 

روايت رنج مجروحان شيميايي در اروپا

فيلم« خاطراتي براي تمام فصول» ساخته مصطفي رزاق کريمي اداي دين فيلم ساز ساکن اتريش است که مدت ها به عنوان مترجم و راهنما دروين شاهد رنج و درد هاي مجروحان شيميايي جنگ تحميلي بوده است که براي معالجه به اروپا اعزام شده بودند.حضور مجروحان شيميايي نگاه طيف وسيعي از مردم و روشنفکران اتريشي را به خود جلب کرد و اطلاع نداشتن جامعه اروپايي از عمق فجايع انساني با روايت قشرهاي فرهنگي و هنري جامعه اتريش از جمله پزشکان معالج ، مرمت کاران آثار باستاني ، نويسندگان، خبرنگاران و... بعد ديگري از فجايع جنگ را براي عامه مردم نمايان ساخت.

 

اين فيلم جايزه بزرگ جشنواره بين المللي «سينما حقيقت » را کسب کرد و مصطفي رزاق کريمي نيز جايزه بهترين مستند انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را از آن خود کرد. مصطفي رزاق کريمي و سام کلانتري نگارش فيلم نامه «خاطراتي براي تمام فصول» را بر عهده داشته اند.

 

مهم ترين نکات گزارش

بر خلاف پيش بيني برخي صاحب نظران سينماهاي نمايش دهنده فيلم هاي « هنر و تجربه» در تهران ومشهد مملو از جمعيت شد

 

رخشان بني اعتماد استقبال از اکران فيلم هاي گروه هنر و تجربه را آغازبدعتي تازه براي اداي احترام به سليقه مخاطبان سينما دانست

 

پس از استقبال غير قابل انتظار تماشاگران10 عنوان فيلم جديد براي نمايش در گروه دوم «هنر و تجربه »انتخاب شده است

 

اکران فيلم هاي ماهي و گربه، بيداري براي سه روز، يک شب، تابور، از تهران تا بهشت و شش قرن، شش سال همچنان ادامه خواهد داشت

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 198
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 372
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 2,036
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 4,162
  • بازدید ماه : 4,162
  • بازدید سال : 29,545
  • بازدید کلی : 1,338,656
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی