loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 140 نظرات (0)

سردسته باند سرقت هاي مسلحانه از طلافروشي هاي کشور که با تيراندازي هاي متعدد به سوي مردم، موجب ايجاد رعب و وحشت و ناامني شده بود، صبح روز گذشته در ملاء عام و در حالي که صدها نفر از شهروندان مشهدي شاهد مجازات وي بودند به جرم «محارب» اعدام شد.

 

به گزارش فان توس به نقل از خراسان، نادر حقيقت ناصري معروف به سعيد با تشکيل يک باند سرقت مسلحانه، اقدامات مجرمانه خود را از سال ۸۲ و با دستبرد به طلافروشي ها در مشهد آغاز کرد.

او سپس دستبردهاي مسلحانه خود را به شهرهاي ديگر کشور به ويژه بهشهر، گرگان، نيشابور، رامسر و ... گسترش داد و بدين ترتيب موجي از رعب و وحشت را با تيراندازي به سوي مردم در چند شهر کشور ايجاد کرد تا اين که در پي آخرين دستبرد مسلحانه اعضاي اين باند در سال ۸۹ ، گروه ويژه اي از ماموران عمليات ويژه پليس مشهد، پس از ۴ ماه فعاليت گسترده اطلاعاتي به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد اعضاي اين باند دوباره با تغيير مخفيگاه خود وارد مشهد شده اند بنابراين به دستور قاضي علي اکبر صفائيان (بازپرس شعبه ۸۰۸ مجتمع قضايي شهيد قدوسي) عمليات دستگيري آنان در دستور کار نيروهاي انتظامي قرار گرفت و آنان موفق شدند با ردزني هاي اطلاعاتي و در اقدامي هماهنگ سرکرده باند (سعيد) را هنگام مراجعه به مخفيگاهش دستگير کنند.

همزمان گروه ديگري از ماموران نيز برادر متهم اصلي را محاصره کردند ولي او هنگام انتقال به مقر پليس در اطراف ميدان شهيد فهميده مشهد از چنگ ماموران گريخت و در حال تعقيب و گريز پس از برخورد با يک دستگاه خودروي عبوري جان سپرد. اين گزارش حاکي است: در ادامه اين عمليات ۶ متهم ديگر نيز در اين پرونده دستگير شدند که در بازجويي ها مشخص شد ۳ تن از افراد دستگير شده و «ع-ح» (متهم کشته شده در تصادف) از عوامل اصلي باند هستند که در برخي سرقت ها از پوشش زنانه استفاده مي کردند. با بررسي همه جوانب اين پرونده حساس، مقاديري اموال مسروقه به همراه سلاح هاي جنگي از متهمان کشف شد و با کيفرخواست از سوي نماينده دادستان، اين پرونده در شعبه پنجم دادگاه انقلاب اسلامي مشهد مورد رسيدگي قرار گرفت. با توجه به اين که به سرکرده باند (نادر حقيقت ناصري) اتهام «محارب» از سوي بازپرس پرونده تفهيم شده بود، وي به همين اتهام نيز در دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شد. بنابراين گزارش با اعتراض وکيل متهم به راي صادره، اين پرونده در شعبه ۳۲ ديوان عالي کشور مورد رسيدگي دقيق تر قرار گرفت، اما قضات باتجربه اين شعبه نيز با توجه به اقدامات وحشتناک سرکرده باند و همچنين محتويات پرونده، راي صادره از سوي دادگاه را تاييد کردند اين در حالي بود که سردسته باند علاوه بر مجازات «محارب» به تحمل ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ردمال نيز محکوم شد.

بنابر راي تاييد شده در مراحل رسيدگي قضايي، «ج-ح» متهم ديگر اين پرونده نيز به تحمل ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، ردمال و همچنين ۲۰ سال ممنوعيت از معامله و «م-ح» عامل ديگر سرقت هاي مسلحانه هم به ۲۰ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و رد مال محکوم شد. گزارش خراسان حاکي است: پس از قطعي شدن احکام صادره، و فراهم شدن مقدمات اجراي حکم، صبح روز گذشته سردسته اين باند در ملاء عام و در اطراف ميدان رسالت مشهد به دار مجازات آويخته شد.

 

وي که ۳۶ سال داشت در مراحل رسيدگي قضايي به ارتکاب ۳۱ فقره سرقت مسلحانه مقرون به آزار و شرکت در ضرب و جرح عمدي با سلاح سرد اعتراف کرد. دادستان عمومي و انقلاب مشهد که در محل اجراي حکم حضور يافته بود به خبرنگار خراسان گفت: همان طور که قبلا نيز به مردم عزيز وعده داده بوديم دستگاه قضايي، احکام الهي را درباره افرادي که به ناامني دامن مي زنند و زمينه رعب و وحشت را فراهم مي آورند، با قاطعيت اجرا مي کند. قاضي «غلامعلي صادقي» تصريح کرد: اجراي احکام و حدود الهي براساس باورهاي ديني ما برکات زيادي دارد و در احساس امنيت جامعه و همچنين پيشگيري از وقوع جرم بسيار موثر خواهد بود. اين مقام ارشد قضايي ،با بيان اين که به گردن کشان اجازه عرض اندام نخواهيم داد، خاطرنشان کرد: برخي احکام سنگين قضايي ديگري نيز در مشهد صادر شده است که آن ها نيز به زودي اجرا خواهد شد؛ بنابراين هنوز فرصت براي افراد ناآگاهي که نقشه ارتکاب جرم را در سر مي پرورانند باقي است تا دست از اعمال خلاف بردارند و به مسير درست زندگي باز گردند.

 

قاضي غلامعلي صادقي در گفت وگوي اختصاصي با خراسان که در مورخ 93.5.28 در صفحه حوادث به چاپ رسيد از قطعي شدن احکام پرونده سرقت مسلحانه از طلافروشي ها خبر داده بود. فرمانده انتظامي مشهد نيز در حاشيه اجراي حکم اعدام به خراسان گفت: برخي مجرمان، بخش هايي از شهر را جولانگاه اقدامات مجرمانه خود مي کنند که اجراي اين احکام در اين گونه مناطق، موجب احساس امنيت در شهروندان مي شود و عامل مهمي براي پيشگيري از وقوع جرم است. وي با اشاره به اين که اعضاي باند سرقت مسلحانه از طلافروشي ها حتي در ترددهاي عادي خود نيز سلاح به همراه داشتند از همکاري مردم با پليس براي دستگيري اوباش قدرداني کرد و افزود: نيروي انتظامي مصمم است با همکاري دستگاه قضايي، ريشه هاي جرايم خشن را در جامعه بخشکاند و براي رسيدن به اين مقصود از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم کرد.

 

در حاشيه اجراي حکم اعدام

* محکوم به اعدام ساعت 8:30 صبح روز گذشته توسط ماموران عمليات ويژه پليس مشهد به کلانتري خواجه ربيع هدايت شد و دقايقي بعد همسر او براي آخرين ديدار به کلانتري آمد.

 

* جوان ۳۶ ساله با ديدن همسرش روي نيمکت نشست و با افتادن به پاي او حلاليت طلبيد.

 

* هنگام اجراي حکم، مسئولان اجراي احکام دادسراي انقلاب، دادستان و فرمانده انتظامي مشهد به همراه عوامل راهنمايي و رانندگي و نيروهاي انتظامي حضور داشتند.

 

* صدها تن از شهروندان با تکبير و شعارهايي از اقدام قاطعانه دستگاه قضايي در برخورد با مجرمان خشن قدرداني کردند.

 

* يکي از شهروندان به خبرنگار خراسان گفت: اجراي اين گونه احکام در ملاء عام موجب پيشگيري از جرم و پند گرفتن بسياري از جوانان مي شود تا به بيراهه نروند.

 

* فرمانده انتظامي مشهد نيز از تاييد حکم يکي ديگر از مجرمان خشن و اوباش خبر داد.

 

* محکوم به اعدام هنگام اجراي حکم از پله هاي نردبان روي سقف ميني بوس رفت و طناب دار در گردنش قرار گرفت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 212
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 255
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 451
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,577
  • بازدید ماه : 2,577
  • بازدید سال : 27,960
  • بازدید کلی : 1,337,071
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی