loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 156 نظرات (0)

«ویلیام برادلی براد پیت» هنرپیشه و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی است که بیشتر به خاطر صورت زیبا و جذابیتش مشهور است. او هجدهم دسامبر 1963 در اوکلاهما به دنیا ‌آمد.

مادرش «جین اتا» مشاور مدرسه و پدرش «ویلیام آلوین پیت» مسوول یک شرکت باربری است.
پیت بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان
(سال 1982) در دانشگاه میسوری ثبت نام کرد و به تحصیل در رشته‌ی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری با شاخه‌ی تبلیغات مشغول شد. دو هفته قبل از این‌که مدرکش را دریافت کند،‌ دانشگاه را رها کرد و به لس‌آنجلس رفت و در کلاس‌های بازیگری شرکت و حرفه‌ی بازیگری را در سال 1987 شروع کرد. پیت سال‌های اول در چندین فیلم تلویزیونی ظاهر شد و در چندین نقش مکمل و نقش مهمان بازی کرد. بعد از چندین سال بازی در نقش‌های مکمل و فیلم‌های تلویزیونی مثل «تلما ولوییس» و بعد از آن در فیلم وسترن «چرم جیرجانی» سال 1991 در انیمیشن «دنیای باحال» سال 1992 خوش درخشید ولی فیلم‌ها بازخورد ضعیفی داشتند و در گیشه هم ضعیف بودند. درخشیدن در نقش خون‌آشام در فیلم «مصاحبه با خون‌آشام» و هم‌بازی شدن با «تام کروز»، «کریستین اسلاتر» و «آنتونیو باندراس» یکی از موفقیت‌های او بود. سال 1995 در کنار مورگان فریمن و گونیت پالترو در فیلم جنایی «هفت» بسیار خوش درخشید. به دنبال موفقیتش در فیلم «هفت» نقش مکمل را در فیلم علمی – تخیلی «12 میمون» بازی کرد. فیلم بازخوردهای خوبی دریافت کرد و او را در جایگاه خاصی قرار داد، چنان‌که برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب برای بهترین نقش مکمل شد و همین‌طور اولین جایزه‌ی آکادمی را برای بهترین نقش مکمل دریافت کرد. پیت سال 1996 در فیلم «خفتگان» بازی و سال 1997 در مقابل هریسون فورد در فیلم «متعلق به شیطان» ایفای نقش کرد.
بعد از آن سال در فیلم «هفت سال در تبت» که ماه‌ها برای این نقش تعلیم داده شده بود، بازی کرد. او تمرین‌هایی مثل کوهنوردی و مسافرت در شرایط سخت در کالیفرنیا و کوه‌های آلپ اروپا را انجام داد اما فیلم بازخوردهای منفی داشت و بسیار ناامیدکننده بود. پیت سال 1998 نقش اصلی در فیلم «ملاقات با جولیک» را داشت و سال 1999 در فیلم «باشگاه مشت‌زنی» ظاهر شد. برای ایفای نقش در این فیلم به کلاس‌های بوکسینگ، تکواندو، کومی کاتا رفت. او بعد از «باشگاه مشت‌زنی» در نقش یک بوکسر جیپسی ایرلندی در فیلم «قاپ‌زنی» ظاهر شد. فیلم بازخوردهای متعددی گرفت ولی باعث تحسین و تمجید بیشتر پیت شد. او سال 2000 در مقابل «جولیا رابرتز» در فیلم کمدی عاشقانه «مکزیکی» بازی کرد که در جدول باکس آفیس فروش خوبی داشت. او سال 2004 در دو فیلم معروف در نقش اصلی ایفای نقش کرد؛ یکی فیلم «تروی» و دیگری فیلم «دوازده یار اوشن» بود. او برای فیلم «تروی» شش ماه تمرین شمشیربازی کرد. پیت سال 2005 در فیلم کمدی - اکشن «آقا و خانم اسمیت» خوش درخشید که در این فیلم با «آنجلینا جولی» هم‌بازی بود. فیلم بعدی او فیلم «بابل» در مقابل «کیت بلانشت» بود که بازی او بازخوردهای خوبی داشت و هفت جایزه‌ی از جمله جایزه‌ی آکادمی و گلدن گلوب... را به خود اختصاص داد. او در پی نقش تحسین برانگیزش در فیلم «دوازده یار اوشن»، سال 2007 در فیلم «13 یار اوشن» به ایفای نقش پرداخت. نقش بعدی پیت نقش بنجامین در فیلم جالب «مورد عجیب بنجامین باتن» بود. فیلم بعدی که پیت به خاطر آن جایزه‌ی اسکار و بهترین نقش مکمل مرد را دریافت کرد، فیلم «لعنتی‌های بی‌آبرو» بود که سال 2009 اکران شد. او سال 2011 همراه «شون پن» در فیلم «درخت زندگی» بازی کرد.
همان سال براد پیت در فیلم دیگری به نام «مانیبال» ظاهر شد که این فیلم ژانر ورزشی - درام دارد و شش نامزدی جایزه‌ی آکادمی را برای پیت همراه داشت. پیت سال‌های 2012 و 2013 در دو فیلم «آن‌ها را به آرامی بکش» و «جنگ جهانی Z» ظاهر شد.
سال 2000 با «جنیفر انیستون» ازدواج کرد که ازدواج آن‌ها در سال 2005 پایان یافت. در پروسه‌ی طلاقش، در حین بازی فیلم «آقا و خانم اسمیت» به ‌آنجلینا جولی علاقه‌مند شد و با او نامزد کرد. سال 2005 آن‌ها با هم به اتیوپی رفتند. آنجلینا جولی دومین فرزندش را که یک بچه‌ی شش ماهه بود، به فرزندخواندگی قبول کرد. جولی در سال 2006 دخترش را به دنیا آورد و آن‌ها در سال 2007 یک کودک سه ساله از ویتنام را نیز به فرزندی قبول کردند. سال 2008 دوقلوهای پیت و جولی در فرانسه به دنیا آمدند و اولین عکس آن‌ها به مجله‌های People و Hello به مبلغ چهارده میلیون دلار فروخته شد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 100
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 456
  • آی پی دیروز : 98
  • بازدید امروز : 832
  • باردید دیروز : 169
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,318
  • بازدید ماه : 1,318
  • بازدید سال : 26,701
  • بازدید کلی : 1,335,812
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی