loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 296 نظرات (0)
مي‌گفت ما جوان‌ها دو راه بيشتر براي ازدواج نداريم. يا بايد مثل قديم، سنتي ازدواج کنيم و در مراسم خواستگاري به هم معرفي شويم و بلافاصله قرار عقد و عروسي‌مان گذاشته شود؛ يا اينکه خودمان قبل از شروع زندگي طرف مقابل‌مان را بشناسيم و انتخاب کنيم. مي‌گفت من آدمي نيستم که سنتي ازدواج کنم، مي‌خواهم امروزي باشم...

قصه از کجا شروع شد؟

تقريبا سه ماه است که با پيام آشنا شده‌ام. رفته بودم توي پاساژ براي تولد مامانم هديه بگيرم که شايد براي بار چهارم به طور اتفاقي ديدمش. اين بار جلو آمد و خودش را معرفي کرد. گفت اين نمي‌تواند تصادفي باشد که ما تا به حال چند بار در اين مکان يکديگر را ديده‌ايم. مي‌گفت از همان اولين‌بار دلبسته من شده و خواسته با او تماس بگيرم.  گفت خدا تو را سر راهم گذاشته تا نيمه گشمده‌‌ام را پيدا کنم. حرف‌هايش دلم را لرزاند و آشنايي ما شروع شد. چند بار به رستوران و سينما رفتيم. يک ماه گذشته بود و من شيفته او و کارهايش شده بودم. تا اينکه دوستم با من تماس گرفت و گفت پيام دانشجوي اخراجي است. من حرف‌هاي دوستم را به پاي حسادتش گذاشتم اما آنچه مرا ترساند، غيرتي شدن افراطي پيام بود. ديروز براي اينکه فکر مي‌کرد يک راننده به من نگاه کرده، او را کتک زد و طوري شيشه ماشينش را شکست که دست من هم زخمي شد. تا به پيام حرفي مي‌زنم، مي‌گويد: «تو همه‌ش مي‌خواهي رابطه‌مان را به هم بزني!»

به همراه دکتر بهرامي

دکتر بهرامي: مشکل عمده ما با شما جوان‌ها دقيقا اين است که يا بسيار اهل افراط هستيد و يا اهل تفريط. يا مي‌گوييد سنتي ازدواج مي‌کنيم و ناگهان و با عجله زير يک سقف قرار مي‌گيريد و يا از گروهي هستيد که چند ماه يا سال با طرف مقابل خود رفت و آمد داريد و بدون اطلاع خانواده‌ها، به سمت عواطف مي‌رويد و تا به خودتان بياييد مي‌بينيد مغزتان قفل شده و هيچ منطقي در آن جاي نمي‌گيرد. در حالي که شما مي‌توانيد با شيوه‌اي ميانه (بين مدرن و سنتي) با هم آشنا شده و ازدواج کنيد، اگر اين دوستي‌ها به قول خود شما جوان‌ترها قرار باشد مدتي ادامه يابد تا ببينيد به درد هم مي‌خوريد يا نه، اين سرمنشا همه بدبختي‌هايتان خواهد شد. چون در همين مدت اندک دلبسته هم مي‌شويد و دل‌تان، عقل‌تان را توجيه خواهد کرد. اگر شما دختر خانم يا آقا پسر جوان در خواب هستيد ما مي‌توانيم با آگاهي دادن به موقع شما را از خواب بيدار کنيم اما اگر خودتان را به خواب زده‌ايد فقط مي‌گوييم يادتان باشد که خودتان انتخاب کرديد عقل و فهم و احساس‌تان را به بازي بگيرند.

نيلوفر: ولي پيام اين طوري نيست. حتي مي‌گويد به والدينم ربطي ندارد که من چه کسي را دوست دارم. اما اگر الان به پدر و مادرت بگويي، مي‌گويند بايد عقد کنيد و من آماده عقد نيستم.

دکتر بهرامي

: مگر مي‌شود که يک دختر يا پسر در بافت خانواده تربيت شده باشد و با شخصيتي سالم و انساني باشند ولي حتي نظر والدينش را در اين مورد نپرسد؟ وقتي اين آقا پيام شما منطقي به نظر مي‌رسيد که مي‌گفت: لطفا درمورد صحت گفته‌ها و هويتم تحقيق کنيد و در صورت تمايل اجازه بدهيد با شما و خانواده‌تان آشنا شوم.»اولين گام شما در اولين برخورد با طرف مقابل بايد به سمتي باشد که نحوه شکل‌گيري شخصيت او را جستجو کنيد. کسي که با يک تلنگر از جا مي‌پرد، فحش مي‌دهد يا واکنش نشان مي‌دهد، يک ذره عصبي نيست، بلکه مبتلا به بيماري جدي است. رفتارهايي که شما به آن مي‌گوييد غيرتي شدن، در واقع ناشي از اختلال شخصيت «مرزي» زندگي بلندمدت با او مرگ‌آور است.رفتارهايي که به دوست داشتن زياد تعبير مي‌شود مي‌تواند گوياي شخصيت وسواسي طرف مقابل و يا بيماري سوءظن اوست.

نيلوفر: ما که نمي‌توانيم بفهميم يک فرد هويت خودش را درست مي‌گويد يا در حال نقش‌بازي کردن است!

دکتر بهرامي: بله، ولي مي‌توانيد آن اطلاعات را بررسي کنيد. بايد در همان هفته‌هاي اول، قبل از آنکه به قول خودتان دلشيفته شويد با يک مشاور ازدواج صحبت کنيد. بسياري از رفتارهاي بيمارگونه جذابيت دارند و به همين دليل مردم براي آنها تعبير و تفسير درست مي‌کنند ولي شما که قرار است با او در طولاني‌مدت زندگي کنيد بايد نسبت به آن حساس باشيد و بررسي کنيد.

نيلوفر: من مي‌دانم اگر به پيام بگويم بيا برويم مشاوره و يا دوست دارم به طور اتفاقي يک قرار در پارک يا سينما با پدر و مادرهايمان بگذاريم، قبول نمي‌کند و بالاخره يک دليلي مي‌آورد که نبايد اين کار را بکنيم.

دکتر بهرامي: ولي اين کار شما را راحت‌تر مي‌کند تا به اين باور برسيد. آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ ضمنا شما ممکن است اتفاقي در فلان سينما من يا يکي از دوستان‌تان را ببينيد، پس مي‌توانيد با درايت و هوشياري قراري بگذاريد تا والدين شما با هم آشنا شوند. ما به هيچ وجه توصيه نمي‌کنيم حتي براي مدت بسيار کوتاه، دختر و پسر مستقلا و بي‌خبر از خانواده با هم آشنايي داشته باشند ولي مانعي ندارد که با نظارت خانواده‌ها مدتي يکديگر را محک بزنند. چون دختر و پسرهاي مشکل‌دار که هدف مشخصي از اين آشنايي ندارند، با اين ترفند (روابط ميانه سنتي و مدرن) از ميدان به در شده و هويت دروغين خود را فاش خواهند کرد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 205
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 371
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 1,785
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 3,911
  • بازدید ماه : 3,911
  • بازدید سال : 29,294
  • بازدید کلی : 1,338,405
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی