loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 765 نظرات (0)

چگونه باید موهای زائد خود را به طور مؤثر و بصورت ایمن کوتاه کنید و در چه قسمت هایی لازم است که از حجم موها کم کنید؟

 

قفسه سینه

قفسه سینه می تواند مثال خوبی باشد. کسانی که عضله های قفسه سینه برآمده ای ندارند و شکم آنها عضله ای نیست باید با احتیاط نسبت به اصلاح موها اقدام کنند زیرا بدنی بدون مو می تواند کمی شوک برانگیز باشد. اگر مرتباً تمرینات بدن سازی برای کنترل وزن خود انجام می دهید، بهترین روش برای نمایش نتیجه بدن سازی این است که پوست خود را برق بیندازید.

امروزه در بسیاری از سالن ها برق انداختن پوست آقایان انجام می شود و بر خلاف تصور اکثر افراد و زنان، این کار چندان هم دردناک نیست. اگر بتوانید در برابر ضربه هایی که در باشگاه به بدنتان می خورد مقاومت کنید، می توانید درد برق انداختن را نیز تحمل کنید.

مانند اصلاح کردن، نکته مهم در برق انداختن موفق فقط سرعت یا روش مورد استفاده نیست بلکه کارهایی که پس از برق انداختن انجام می دهید نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای اینکه در پایان کار دانه هایی بر روی سطح پوست ایجاد نشود، از دوش گرفتن با آب گرم و استفاده از مواد شیمیایی که ایجاد حساسیت می کنند خودداری کنید (در استخرهایی که در آن از کلر استفاده شده وارد نشوید)، همچنین پس از برق انداختن برای مدت 24 ساعت ورزش نکنید. این امر به دلیل آن است که برق انداختن سبب باز شدن منافذ می شود و احتمال ایجاد حساسیت بیشتر خواهد بود. در صورت عرق کردن یا افزایش دمای بدن به هر شکل سبب می شود که نمایش قفسه سینه برق انداخته شده در بین افراد چندان دلچسب نباشد.

برای مردانی که قفسه سینه آنها بسیار پرموست، اصلاح کردن به سادگی نمی تواند جایگزینی برای برق انداختن باشد زیرا لبه های پوست ممکن است پر از مو باشند. همچنین رشد مجدد موها ممکن است با خارش بسیار زیادی همراه باشد. نه تنها در نتیجه مالش پوست یا قرارگیری در معرض تابش نور خورشید حساسیت بیشتری در پوست ایجاد می شود، بلکه مانند زمانی که پوست صورت خود را اصلاح می کنید، این احتمال وجود دارد که موها در زیر پوست رشد کنند، پوستتان را ببرید و باکتری پنهان بین تیغ ها را پخش کنید.

برای سایر افراد، اصلاح موهای قفسه سینه برای اینکه حالت ورزشکاری ایجاد شود معمولاً بهترین گزینه است. گیره های برقی دارای شانه های قابل تنظیمی هستند که بر روی سر دستگاه سوار می شوند تا قسمتی از موها که بیشترین حجم را دارد اصلاح کنند. بجای اینکه با تیغه شماره 1 شروع به اصلاح کنید، توصیه می کنیم که قبل از کم کردن درجه از یک تنظیم طولانی تر استفاده کنید تا زمانی که به طول دلخواه خود برسید.

پشت و شانه ها

هرچند که برخی از زنان از سینه های پرمو خوششان می آید، اما تعداد کمتری ممکن است این حس را نسبت به موهای پشت داشته باشند، موها در این قسمت اصلاً خوشایند نیستند. هرچند که با برق انداختن برای مدت شش هفته موهای قسمت پشت اصلاح می شود، لازم است که موهای این قسمت را به صورت دائمی از بین ببریم زیرا از نظر عموم افراد پسندیده نیست. چندین روش برای حذف دائمی موها وجود دارد، استفاده از لیزر و IPL (Intense Pulse Light) از پیشرفته ترین و مؤثرترین روش ها هستند. هر درمانی می تواند به طور خاص میزان رشد موها را کاهش دهد و برای اکثر افراد نیز هیچ دردی ندارد. در عملیات لیزر، ملانین موجود در موها (رنگ طبیعی) جستجو می شوند و منبع تغذیه خون به فولیکل ها مسدود می شود، در نهایت رشد موها به طور کامل متوقف می شود.

مزیت استفاده از لیزر و IPL این است که موها در سه مرحله رشد می کنند (آناژن - هنگامی که قابل مشاهده هستند، کاتاژن / تلژن - کمون). بنابراین تمام موهای پشمی در همه زمان بر روی پوست قابل مشاهده نخواهند بود.  در حقیقت میزان موهای موجود در هر بخش از بدن متفاوت است (به عنوان مثال در حدود 80 درصد بر روی بازوها)، از این رو زمانی که موها از ریشه در حال بیرون آمدن هستند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. و با صرف هزینه 250 یورو در هر جلسه برای موهای پشتتان، این کار می تواند پرهزینه و طولانی باشد. اما اگر بتوانید هزینه آن را تقبل کنید، ارزشش را دارد.

موهای پشت و اطراف ناحیه تناسلی

اصلاح موهای پشت و ناحیه تناسلی ممکن است کمی دردناک باشد. اصلاح موها در این قسمت ها می تواند تأثیر بسیاری داشته و کم خطر نیز باشد. در گذشته برای اصلاح موی این قسمت از بدن لازم بود که از دیگران کمک بگیرید و بدون خود را به آنها نشان دهید، اما امروزه با حفظ حریم شخصی خود می توانید این کار را به خوبی انجام دهید.

اگر فکر می کنید که برای انجام چنین کاری آمادگی لازم را ندارید، می توانید به یک چشمه آب معدنی بروید و به جای آن استفاده از روش های سنتی برق انداختن از آب گرم برای برق انداختن بدن خود استفاده کنید. موم گرم در ریشه موها قرار می گیرد به گونه ای که به راحتی می توان آنها را جدا کرد. در این روش نه تنها لازم نیست که زیاد درد بکشید، بلکه نیازی هم نیست که بدن خود را در معرض دید دیگران قرار دهید.

پاها

بر خلاف این باور معروف در بین متخصصین در امر دوچرخه سواری، اصلاح موی پاها هیچ ارتباطی با آیرودینامیک ندارد. درحقیقت هیچ تحقیقات آکادمیکی نشان نمی دهد که پاهایی بدون مو سرعت حرکت بیشتری در مقایسه با پاهایی پرمو دارند. احتمال وجود چنین حالتی بسیار کم است و حتی اگر متخصصین دوچرخه سواری درباره آن نظری بدهند، این امر تنها می تواند نوعی تلقین باشد تا شما ظاهر و احساسی ورزشکاری داشته باشید (می توانید به لباس های مخصوص شنا با رنگ های متنوع و ابزارهایی جالب نگاهی داشته باشید و نیازی به پوشاندن هیچ بخشی از بدن خود نداشته باشید). اینها تنها تصورات و خیالات شماست.


 تنها دلیل موجه برای اصلاح موی پاها این است که پوستتان در طول مسیر دچار حساسیت و خارش نشود و در شرایط سختی که بدشانسی به سراغ شما می آید و ممکن است دچار برخورد و تصادم شوید، به راحتی زخم های شما بررسی و پانسمان شود. اگر پاهای پرمویی داشته باشید این کار ممکن است به راحتی انجام نشود و یا بعداً کندن چسب با درد همراه باشد.

  روش اصلاح موی پاها بسیار شبیه به روش اصلاح صورت است و ممکن است در حمام بتوانید این کار را ساده تر انجام دهید. فراموش نکنید که هنگام رویش مجدد موها ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید، اما مطمئناً با یک بار اصلاح کردن دیگر نمی توانید این کار را متوقف کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 125
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 341
  • آی پی دیروز : 98
  • بازدید امروز : 579
  • باردید دیروز : 169
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,065
  • بازدید ماه : 1,065
  • بازدید سال : 26,448
  • بازدید کلی : 1,335,559
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی