loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 269 نظرات (0)
من در انجام هدف هايم يك آماتور بودم. من براي سال ها مثل يك آدم بي اراده كه هيچ خلاقيتي از خود ندارد ,بودم. ولي  حالا خلاقيت من در بعضي چيز ها شکوفا شده است. به خلاقيت كه فكر مي كنم يك تعريف از آن به دست مي آورم " دارا بودن نمايش ابتكار و هنر يا عقل در اختراعات" چه كسي اين وضعيت را مي خواهد؟
من خودم را به پيشرفت هاي شخصي عادت داده ام ، من براي بالا بردن خلاقيتم كار سختي داشتم. و از اين كه توانستم به خوبي خودم را تا حد زيادي اصلاح كنم خوشحالم. من به سختي به چيزي فكر نمي كنم. چگونه اين كار را انجام مي دهم؟ در اين جا من بعضي از راز هايي را كه من براي كمك به شما آورده ام مي آيد..

1- ورزش منظم ماهيچه ي خلاق
مطالعات زيادي روي مغز انسان ها انجام شده است و از نتايج آن اين گونه مشاهده شده كه مغز هايمان به ماهيچه ها شباهت زيادي دارند.، كه اين معني مي دهد كه هرچه ما از آن بيشتر استفاده كنيم قوي تر مي شود. زماني كه شما فرصت هايي را براي استفاده ي اين ماهيچه فراهم كنيد، مخصوصا زماني كه فقط براي خنده خلاقيتتان بالا مي رود.
بعضي از كار هايي كه در اين باره مي توانيد انجام دهيد:
• انجام بازي هاي فكري مثل شطرنج
• گفتگو درباره ي مسائل به جاي نوشتن آن ها در يك ليست و تلاش براي به كار بردن تصاوري و علائم
• درست كردن و كار روي پازل هاي سخت و اذيت كننده
• به جاي خواندن يك كتاب، از عروسك هاي بچه هايتان يكي را انتخاب كرده و در مورد آن ها هنگام خوابشان يك داستان تعريف كنيد.

2- شناخت خلاقيت هايتان در محيط اطراف و برنامه ريزي براي زمان
آيا شما مي دانيد كه در كجا بهترين فكر را داريد؟ بهترين عقيده هاي من در 3 محل ايجاد مي شود: زماني كه دوش مي گيرم، در پياده روي هاي طولاني و در ماشين. در اين مكان ها تنهايي و استراحت كيفيت فعاليت هاي من را بالا مي برد و ذهن من براي مشكلات راه حل بهتري پيدا مي كند. بنابراين وظيفه ي شما اين است كه هر كجا كه خلاقيت تان در محيط بهتر است زمان بندي كنيد تا زماني زيادي را در وقتتان را در آنجا بگذرايد.
شما براي شناساي ميط اطراف خود بايد هوشياري زيادي داشته باشد تا براي شما هي چيز ضايع نشود. به اطراف به صورت ويژه و مخصوص نگاه كنيد، گويي كه براي اين كار به شما جايزه مي دهند. من به پياده روي نياز دارم چون به وسيله ي آن خلاقيتم بالا مي رود. ياد بگيريد تا در استراحت هم خلاقيت داشته باشيد.

3- در روش خود قبول كنيد كه بيشتر شاد باشيد
كتاب ها كمك زيادي به گسترش خلاقيت هاي من كرده است. " يك ضربه به پهلو"  نام يك كتاب خنده دار كوچك است ومن آن را به شما پيشنهاد مي كنم. در آن درباره ي گفتن  "جواب درست" و "دومين جواب درست" و جواب بعدي درست بحث شده است. آن برپايه اين نكته كه در زماني ما مدرسه مي رفتيم براي جواب هر تست يك جواب درست وجود داشت اما اين ديدگاه در مسير زندگي  متفاوت است.
يك جواب درست به بالا بردن خلاقيت ما كمك مي كند، ما بار ها شده است كه يك جواب درست به يادمان مي آيد. بنابراين با دادن يك جواب هم راه پيشرفت را داريم و مي توانيد جواب هاي ديگر را نيز مطرح كنيم. آن روش كه فقط يك جوتاب درست وجود دارد ظالمانه است. بيشتر اختراعات مهم در قدم اول غير ممكن و مضحك به نظر مي آمدند.
زماني كه شما در طوفان ذهني هستيد نمي توانيد وضعيت را به خوبي درك كنيد. و اين باعث عقب افتادن شما مي شود. زماني كه شما از پيشنهاد هاي من استفاده كنيد مطمئنا خلاقيتتان بهبود پيدا مي كند. من در حال حاضر از خلاقيت هايم در كار ها لذت مي برم. حالا من در برابر موانع و مشكلات راحت تصميم مي گيرم و با آن ها راحت تر برخورد مي كنم.


 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 197
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 287
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 557
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,683
  • بازدید ماه : 2,683
  • بازدید سال : 28,066
  • بازدید کلی : 1,337,177
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی