loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 136 نظرات (0)

سرانجام طلسم صفر- صفر‌هاي سريالي و اعصاب خرد‌کن شکست و داربي سرخابي هم گل داشت و هم برنده! در نبرد ديشب پرسپوليس و استقلال، 3 گل رد و بدل شد و سرخ‌پوشان پايتخت موفق به شکست آبي‌ها شدند.

هفتاد و‌‌نهمين داربي پايتخت، هماني شد‌ که فوتبال‌دوستان، رسانه‌ها و پيشکسوتان انتظارش را داشتند‌ و‌ طي درخواست‌هاي التماس‌گونه از پرسپوليسي‌ها و استقلالي‌ها مي‌خواستند طراوت از دست رفته داربي را به آن برگردانند.

البته حضور کم تعداد تماشاگران که بنا بر اعلام مسئولان ورزشگاه آزادي 67 هزار نفر بودند‌، نگران‌کننده بود اما با توجه به نتيجه‌اي که رقم خورد و نشاط به بخشي از فوتبال برگشت، شايد آن‌هايي که‌ به ورزشگاه نرفتند حسرت غيبتشان را بخورند.

اگرچه پيش از آغاز داربي با توجه به وضعيت بهتر استقلال در جدول و مهره‌هاي نامي‌تر و بيشتر آبي‌ها، خيلي‌ها شانس پيروزي آبي‌‌پوشان را بيشتر از پرسپوليس مي‌دانستند اما يک قانون نانوشته در داربي پايتخت براي چندمين بار رخ نشان داد تا تيمي‌ که ضعيف‌تر بود پيروز داربي شود.

پرسپوليس که پيش از داربي پيام صادقيان ستاره جوانش را هم از دست داده بود با ترکيب نيلسون، محسن بنگر، اميد عاليشاه، حميد علي‌عسگري، اومانيا، محمدرضا خانزاده، محمد نوري، رضا حقيقي،‌ هادي نوروزي مهرداد کفشگري و عليرضا نورمحمدي وارد ميدان شد.

استقلال هم‌ با ترکيب محسن فروزان، ميلاد فخرالديني، اميرحسين صادقي، حنيف عمران‌زاده، پژمان نوري، ‌هاشم بيک‌زاده، اميد ابراهيمي، آندرانيک تيموريان، خسرو حيدري، سجاد شهباززاده و آرش برهاني پا به ميدان گذاشت، آن هم با پيراهن کاملا مشکي که براي هواداران آبي تازگي داشت و اداي احترامي ‌بود به مرحوم غلامحسين مظلومي. نيمه نخست بازي که با سوت جهانبازي آغاز شد، اين آبي‌ها بودند که حمله را آغاز کردند و در دقيقه 12 هم صحنه مشکوک به پنالتي در محوطه جريمه پرسپوليس اتفاق افتاد که اعتراض شديد قلعه‌نويي به خطاي بنگر روي بيک‌زاده را در‌پي داشت.

برتري نسبي در نيمه اول با استقلال بود اما بازي همچنان چنگي به دل نمي‌زد تا اين‌که در دقايق پاياني روي سانتر بلند خسرو حيدري، شهباز‌زاده با ضربه کف پا گل اول بازي را به ثمر رساند تا آبي‌ها با برد به رخت‌کن بروند. با توجه به شکل و روند بازي فوتبال‌دوستان تصور مي‌کردند استقلال در نيمه‌دوم هم هجومي ‌ظاهر شود تا با گل‌هاي بيشتر داربي را ببرد اما آبي‌ها يا به دستور قلعه‌نويي يا به صورت غريزي و ناخودآگاه تقريبا عقب نشستند و فضا را در‌اختيار پرسپوليس گذاشتند.

قلعه‌نويي که پيش از بازي هم روي مهار و از بازي خارج کردن محمد نوري‌ هافبک طراح سرخ‌ها تاکيد کرده بود، درست از همان ناحيه ضربه خورد و اين بازيکن به همراه مهدي طارمي ‌مهاجم جوان و جنوبي سرخ‌ها نقش ناجي را براي حميد درخشان ايفا کردند. البته اشتباهات فردي بازيکنان استقلال به خصوص‌ هاشم بيک‌زاده و ميلاد فخرالديني هم به پرسپوليسي‌ها کمک کرد تا روند بازي را به سود خود تغيير دهند و ابتدا روي ضربه سر طارمي و ضربه دقيق محمد نوري به گل مساوي برسند و در ادامه روي سانتر طارمي و پرش و ضربه سر عاليشاه گل دوم و برتري را بزنند و فاتح داربي شوند.

عاليشاه البته بيشتر از بقيه در تاريخ داربي 79 ماندگار مي‌شود چرا‌که چند لحظه پيش از گلزني کارت زرد گرفته بود، اما بي‌توجه به اين موضوع براي شادي گل پيراهنش را درآورد و با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد تا سرخ‌پوشان مثل داربي 74، 10 نفره شوند و ببرند!

درخشان که شايد به خاطر خارج کردن طارمي ‌از ترکيب اصلي و آوردن او به عنوان بازيکن ذخيره حسرت بخورد و خودش را به خاطر استفاده نکردن از اين بازيکن مستعد در طول90 دقيقه سرزنش کند، با به ميدان فرستادن او جان تازه‌اي به تيمش بخشيد و طارمي‌ با بازي خوبش نقش به‌سزايي در پيروزي سرخ‌ها و شکست طلسم داربي و تار و‌مار کردن تساوي‌هاي شهرآورد داشت. قلعه‌نويي قطعا بزرگ‌ترين بازنده داربي‌ 79 بود.

اين مربي که در 7 بازي گذشته تيمش فقط 6 امتياز گرفته بود، براي نخستين بار در داربي مغلوب پرسپوليس شد تا هم‌ 3 امتياز بازي حساس داربي را از دست بدهد و هم رکورد شخصي‌اش از بين برود. شايد اگر سرمربي استقلال کمي‌ جاه‌طلب‌تر و جسورتر بود و در نيمه دوم هم تيمش را به تهاجم و زدن گل‌هاي بيشتر تشويق و ترغيب مي‌کرد، نه تنها بازنده نبود بلکه با حفظ رکوردش در هفته‌اي که همه مدعيان باخته يا متوقف شده بودند، مي‌توانست فاصله‌اش را با صدر جدول کم کند. حالا با اين نتيجه‌اي که در داربي 79 رقم خورد، حميد درخشان جايگاهش را روي نيمکت پرسپوليس محکم کرد، اما براي قلعه‌نويي شايد اتفاقاتي جديد رقم بخورد و هيئت‌مديره باشگاه استقلال که او را احضار کرده‌اند حکم به برکناري‌اش دهند يا برايش ضرب‌الاجل تعيين کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 98
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 308
  • آی پی دیروز : 98
  • بازدید امروز : 530
  • باردید دیروز : 169
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,016
  • بازدید ماه : 1,016
  • بازدید سال : 26,399
  • بازدید کلی : 1,335,510
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی