loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 334 نظرات (0)
حتي ميوه ها هم مي توانند باعث اختلالاتي در زندگي تان شوند. در اينجا به چند ميوه اشاره کرده ايم که بايد چشم هايتان را روي آنها ببنديد.

گريپ فروت
مشکل: تداخل با داروهاي تجويز شده و بروز مشکلاتي براي کليه
 
چه اتفاقي مي افتد؟
درست است که گريپ فروت منبع غني ويتامين سي است و حاوي فيبر، پتاسيم و ليکوپن براي جلوگيري از سرطان است اما خوردن اين ميوه براي افرادي که داروي خاصي مصرف مي کنند ممنوع است.
لونا ساندون استاد تغذيه دانشگاه تگزاس معتقد است که گريپ فروت در تاثيرگذاري دارو تغيير ايجاد مي کند و عوارض جانبي جدي ايجاد مي کند. بزرگترين نگراني درمورد داروهايي است که کلسترول خون را پايين مي آورند. گريپ فروت از تجزيه داروها در کبد جلوگيري مي کند و باعث مي شود سطح سموم بدن بالا رفته و مشکلاتي را براي کليه پديد آورد.

چه مقدار بايد گريپ فروت خورد؟
يک ليوان آب گريپ فروت يا يک عدد گريپ فروت با داروهايي که مصرف مي کنيد تداخل ايجاد مي کند. مقدار خوردن گريپ فروت و تاثير آن بر نارسايي کليه مشخص نيست اما اصراري هم بر خوردن آن نيست. مقدار خوردن آن بستگي به وزن افراد دارد. ساندون مي گويد: همزمان با مصرف داروهاي تجويزي، مقدار قابل قبول و مشخصي از گريپ فروت در نظر گرفته نشده است.
 
کلم بروکلي
مشکل: تداخل با داروي تجويز شده وافزايش دفع اگزالات

چه اتفاقي مي افتد؟
به نظر ساندون، بروکلي با داروهاي تجويز شده براي رقيق كردن خون تداخل دارد و شما را در معرض خطر ابتلا به سکته قرار مي دهد. به همين علت است که خواندن عوارض جانبي و هشدارهاي موجود در بروشور داروهايي که استفاده مي کنيد، توصيه شده است. ماريس، پزشک اورژانس مي گويد مصرف بيش از اندازه بروکلي باعث افزايش اگزالات مي شود. مصرف زياد مواد حاوي اگزالات مانند بروکلي، گل کلم، کلم و... دفع اگزالات از طريق ادرار را افزايش مي دهد و در برخي افراد موجب تشكيل سنگ كليه مي شود.
 
چه مقدار بروکلي بايد خورد؟
افزايش دفع اگزالات  در افرادي که بيشتر از 1 تا 2 فنجان بروکلي مي خورند و سابقه و زمينه ابتلا به سنگ کليه را دارند منجر به تشكيل سنگ كليه كلسيم اگزالاتي مي شود. براي اين اشخاص، حتي مصرف مقدار کمي از اين نوع ميوه ها باعث ايجاد بلورهاي اگزالاتي در ادرارشان مي شود. اين مسئله در بيماران مبتلا به سنگ كليه بي شباهت به بيماران نقرسي كه با مصرف مواد حاوي اسيد اوريك دچار حمله مي شوند نيست.  
 
ميوه هاي اسيدي و غلات خرد شده ي سفت
دانه هاي محكم و سفتي مانند غلات كامل خرد شده مخصوصا اگر داراي ناخالصي و آلودگيهايي مانند شن و سنگريزه باشند. همچنين خوراكيهاي اسيدي و ترش مثل نوشيدني هاي کربنات دار، سرکه ، گوجه فرنگي نپخته، مرکبات مخصوصا ليمو و غذاهاي حاوي مركبات فراون
مشکل: خرابي دندان ها

چه اتفاقي مي افتد؟
خرابي دندان ها با جويدن بيش از حد مواد سفت و مصرف بيش از حد مايعات اسيدي به وجود مي آيد.

چقدر بايد اين ميوه ها را خورد؟
براي ميوه هاي اسيدي، مقدار و زمان تماس آنها با دندان ها مهم است. براي مثال، خوردن آب ليمو نسبتا مشکل کمتري ايجاد مي کند اما جويدن ليمو آسيب زننده تر است. در فرآيند خرابي دندان در اثر مواد اسيدي، مينا و عاج دندان دچار تحليل رفتگي و آسيب مي شود. اما درمورد دانه ها و غلات فرآيند ساييدگي دندان ها ساده تر و فرسايشي است مثل تراشيدن دندان در پر كردن دندانها. متاسفانه، تحليل مينا و عاج دندان غير قابل برگشت است و دندانها را مستعد ايجاد حفره و شكستگي مي كند.

سبزيجات دانه دار مثل خيار و گوجه
 
چه اتفاقي مي افتد؟
بيماري ديورتيكولي زماني اتفاق مي افتد که برجستگي هاي مخاطي کوچک داخل روده، به دانه هاي ميوه ها اجازه مي دهد که به روده بچسبد و التهاب ايجاد شود. اين بيماري اغلب به دليل داشتن رژيم غذايي کم فيبر و مصرف کم آب به وجود مي آيد.
جکي کلر نويسنده و رئيس يک مرکز تغذيه مي گويد بهترين راه براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري اين است که مطمئن شويد به اندازه کافي فيبر (محلول و نامحلول) در رژيمتان گنجانده شده است. اگر زمينه ابتلا به اين بيماري را داشته باشيد بايد رژيم غذايي پر فيبر داشته باشيد، از خوردن ميوه ها و سبزيجات دانه دار پرهيز کنيد تا بتوانيد به راحتي دفع کنيد.

چه مقدار بايد از اين ميوه ها خورد؟
مصرف يک الي دو فنجان از اين ميوه ها باعث توليد گاز ، نفخ و ناراحتي هاي روده اي مي شود.
گوجه فرنگي، سيب زميني، فلفل، بادمجان
 
مشکل: دردهاي مفصلي را افزايش مي دهد
 
 چه اتفاقي مي افتد؟
طبق نظر کارول فورمن هلراستين رئيس کلينيک تغذيه و رژيم، اگرچه اين نوع سبزيجات حاوي آنتي اکسيدان هاي سالم و حفاظتي مي باشند اما انتخاب مناسبي براي دردهاي مفصلي نيستند. و اما دليل آن؟ همه آنها از خانواده سبزيجاتي هستند که حاوي يک ماده شيميايي به نام سولانين هستند. سولانين يک سم گليكوآلكالوئيدي است که قسمتي از سيستم دفاعي طبيعي گياهان است. همه دردها و بيماري ها شامل بيماري قلبي، به التهاب بدن مربوط مي شود. آرتريت التهاب مفصلها است و مواد شيميايي داخل ميوه ها مخصوصا گوجه، سيب زميني، فلفل و بادمجان واکنش شيميايي شبيه به التهاب در بدن ايجاد مي کند.

چه مقدار بايد از اين ميوه ها خورد؟
طبق نظر هلراستين، بدن افراد با هم متفاوت است. بدن بعضي افراد ممکن است نسبت به ميوه هاي خاصي حساس تر از ديگران باشد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 215
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 260
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 463
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,589
  • بازدید ماه : 2,589
  • بازدید سال : 27,972
  • بازدید کلی : 1,337,083
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی