loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 119 نظرات (0)

تشييع «مرتضي پاشايي» با حضور مردم و روضه خواني پدر اين هنرمند برگزار شد

از اولين ساعات روز گذشته ،خيابان هاي اطراف منتهي به تالار وحدت، روي خودروها مسدود شده بود.خيابان حافظ ازتقاطع خيابان کريم خان با جرثقيل هاي بزرگ ، راه را بر خودرو ها بسته بودند. مردم گروه گروه ،پياده به سمت تالار وحدت مي رفتند. خيابان شهريار و بخش هايي از خيابان هاي مجاور به دليل ازدحام جمعيت به طور کامل مسدود شده بود. ازدحام جمعيت و ترافيک کم کم به خيابان هاي ديگر و حتي خروجي هاي متروهايي که نزديک به خيابان هاي منتهي به آن منطقه بود، کشيده شده بود.ديروز بسياري از علاقه مندان به مرتضي پاشايي ، خواننده فقيد و جوان که جمعه در اثر بيماري سرطان درگذشت، با او وداع کردند اما آخرين وداع او با دوستدارانش ،وداعي به يادماندني بود و جمعيتي بسيار حضور پيدا کرده بودند.

 

به گزارش فان توس به نقل از خراسان ،اين مراسم با پخش قطعاتي از آثار اين هنرمند آغاز شد و گروه هاي مختلف مردمي از تهران و شهرستان ها با زمزمه کردن ترانه هاي اين خواننده و مراسم سنج و دمام نوازي با خانواده اين هنرمند فقيد ابراز همدردي کردند.

 

وزير ارشاد پيام تسليت داد

درابتداي اين مراسم ،متن پيام تسليت علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي توسط سيد عباس سجادي ،مجري برنامه ،قرائت شد ودر ادامه ، علي مرادخاني معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، گفت: امروز در اينجا چهره هاي نوراني را مي بينم که اين روزها شاهد تجلي احساس آنها بودم و براي شما ملتي که محبت را به عنوان اساسي ترين و ماندگارترين چهره مردم ايران نشان داديد، آرزوي سلامتي مي کنم و اميدوارم خداوند روح مرتضي پاشايي را شاد کند که مي دانم شاد هم هست. وي در ادامه گفت: به خاطر دارم ، حدود يک ماه پيش به اتفاق مرتضي پاشايي در مشهد حضور داشتيم و به هنرمندان برگزيده جشنواره تئاتر مناطق جايزه مي داديم و اين براي هنرمندان تئاتر ،جالب بود که مرتضي پاشايي جايزه آنها را مي دهد و از او خواستند که در اين مراسم برايشان بخواند.مرادخاني گفت: دعا مي کنم که خداوند روح متعالي اين خواننده عزيز را با اوليا محشور کند و با همه اين شوري که در اينجا هست بار ديگر به من ثابت شد که اين ملت با اين وحدت و بزرگي براي ما عزت و افتخار مي آورند و به دنيا نشان مي دهند که همه ما براي ستاره ها و کساني که براي فرهنگ و هنر اين سرزمين تلاش مي کنند، احترام قائليم.

 

محمد عليزاده از پاشايي گفت

در ادامه محمد عليزاده خواننده موسيقي پاپ و از دوستان نزديک مرحوم پاشايي ؛گفت: اين روزها در خلوتم خيلي با مرتضي حرف زدم و شايد به خاطر اين حرف ها بسوزم اما درآخر، روحم آرام شد چرا که دوست و برادر هميشگي من مرتضي پاشايي تبديل به يک اسطوره شد.

 

وي خطاب به مرحوم پاشايي گفت: رفيق ؛خيلي خوشحالم که لحظات تلخ و شيرين زندگي ام را با تو تجربه کردم و از شنيدن موسيقي تو به اندازه شنيدن موسيقي خودم لذت بردم.عمري است که با دلم زندگي مي کنم و اگر هم گريه کردم و فيلمبردارها و عکاس ها گريه هاي من را ديدند،بدانند که اين گريه ها در مقام محمد عليزاده نبود، من براي برادرم گريه کردم. من براي دوست عزيزم گريه کردم که تا پايان عمر به ياد او خواهم بود.

 

پاشايي عاشق مردم بود

سپس عموي مرتضي پاشايي با تشکر از مردم به دليل حضور پرشور آنان، بيان کرد: شما خودتان مرتضي را بهتر از من مي شناختيد، شما عاشق مرتضي پاشايي بوديد چون مرتضي هم عاشق شما بود، به ياد مي آورم که هر شب براي ملاقات او به بيمارستان مي رفتم او با همان احوال ناخوش ، به فکر مردمي بود که در آن هواي سرد در محوطه بيمارستان حضور داشتند. مرتضي در همان جا هم حتي در بيمارستان هم به فکر شما مردم شريف و عزيز بود.

 

 

روضه پدر

ناصر پاشايي پدر مرتضي هم در ادامه مراسم روضه اي براي امام حسين (ع) خواند و عنوان کرد که فرزندش در آخرين روزهاي زندگي اش از او خواسته تا اين روضه را برايش بخواند. سپس بنيامين بهادري نيز در پايان اين مراسم، قطعه "صداي بي صدا" را اجرا کرد و مردم نيز با او هم صدا شدند و در ادامه تابوت اين هنرمند که در پرچم ايران پوشانده شده بود ، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا ،تشييع شد.

 

حاشيه

* جمعيت زيادي در اين مراسم شرکت کرده بودند و در ميان آن ها پير و جوان ، زن و مرد و حتي کودکان هم ديده مي شدند.

 

*علاقه مندان به مرحوم پاشايي که بيشتر جوانان بودند، گروه گروه آهنگ هاي او را زمزمه مي کردند.

 

*عده اي عکس هاي مرتضي پاشايي را به همراه داشتند و برخي هم عکس ها را روي لباس هاي خود چسبانده بودند.

 

*با وجود پايان مراسم تشييع پيکر در تالار وحدت، مردم همچنان در تالار حضور داشتند.

 

*هنگامي که اعلام کردند خودرو ها به سمت بهشت زهرا حرکت مي کند ، جمعيت زيادي هجوم آوردند اما وسيله هاي نقليه تدارک ديده شده ، کم بود.

 

*محمد رضا گلزار، سيد جواد هاشمي، فرزاد حسني، محمد عليزاده، سيروان خسروي، زانيار خسروي، بهنام صفوي، سياوش خيرابي، شيلا خداداد، مجيد شهرياري و ايرج نوذري، ازجمله فراوان هنرمنداني بودند که در اين مراسم حضور داشتند.

 

*اورژانس به تعدادي از زنان و کودکان که در ازدحام جمعيت دچار مشکل شده بودند، کمک مي کرد.

 

*نيروي انتظامي حضوري پررنگ در اين مراسم داشت و در خيابان هاي اطراف مستقر بود.

 

*به دليل جمعيت زياد ، ايستگاه هاي مترو ، با هجوم مسافران مواجه شده بود.

 

* عده اي از ساعت 4:30 صبح در بهشت زهرا منتظر پيکر پاشايي براي تدفين بودند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 197
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 327
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 867
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,993
  • بازدید ماه : 2,993
  • بازدید سال : 28,376
  • بازدید کلی : 1,337,487
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی