loading...
پورتال جامع فان توس شامل مسائل زناشویی،اس ام اس،گالری عکس،اندروید،موزیک،فیلم و سریال،آرایش و زیبایی،دیدنی و شنیدنی،سرگرمی
funtoos.ir بازدید : 168 نظرات (0)

سرنخ هاي جديد از اسيدپاشي کشف شد

حسن رحيمي دادستان اصفهان گفت: سرنخ هاي تازه از اسيدپاشي در استان کشف شده است که اميدواريم در اين زمينه به نتايج مطلوب قضايي دست يابيم.

دادستان اصفهان در گفت وگو با ميزان با انتقاد از رسانه ها مبني بر اين که اين افراد (اسيدپاشان اصفهاني) به صورت باندي و گروهي عمل کرده اند، اظهار کرد: اتفاقاتي در خصوص اسيدپاشي در استان رخ داده است و وظيفه قانوني و شرعي دادسرا تعقيب جدي مجرم و کشف جرم و ايجاد امنيت خاطر براي شهروندان است. حسن رحيمي گفت: صرف نظر از اين که شهروند زن يا مرد بوده و چه جنسيتي داشته و چه کسي بوده است، نگاه دستگاه قضا به اين است که حق شهروند در جامعه محفوظ باشد و امنيت را براي اعضاي جامعه برقرار کنيم. وي افزود: دادسرا بعد از اين اتفاق به صورت جدي ورود پيدا کرده و ستادي براي رسيدگي به اين موضوع تشکيل شده و شخصا مسئول رسيدگي به اين پرونده هستم و اميدواريم که به نتايج مطلوبي دست يابيم.

 

افزايش قربانيان اسيدپاشي به ۶نفر تکذيب شد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان نيز در واکنش به خبر منتشره مبني بر افزايش تعداد قربانيان اسيد پاشي به ۶نفر گفت: به جز ۴ موردي که گزارش شده، شاهد حادثه ديگري نبوده ايم. سرهنگ حسين زاده در گفت وگو با ايلنا گمانه زني هايي را که در رابطه با زنجيره اي بودن اين اسيدپاشي ها مطرح مي شود، مردود دانست و گفت: همچنين اين شائبه که قربانيان به دليل بدحجابي مورد اسيدپاشي قرار گرفته اند، صحت ندارد.

 

واکنش امام جمعه اصفهان به اسيدپاشي هاي اخير

امام جمعه اصفهان اسيدپاشي هاي اخير در اين شهر را محکوم و تصريح کرد: اين گونه کارها در قانون و شرع هيچ مجوزي ندارد. حجت الاسلام محمدتقي رهبر در گفت وگو با ايسنا، در واکنش به اسيدپاشي هاي اخير اصفهان، اظهار کرد: اين کار محکوم است، پيگرد قانوني، مجازات شرعي و ديه دارد. حتي اگر يک زن به بدترين وضع به خيابان بيايد مجازاتش چنين چيزي نيست. کسي حق ندارد از اين کارها بکند. اگر کسي چنين کارهايي را کند مجازات شرعي دارد و حکم قرآن و قصاص دارد.

 

بررسي اسيدپاشي هاي اصفهان در کميسيون قضايي مجلس

در همين حال يک عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت که اين کميسيون در جلسه عصر يکشنبه خود موضوع اسيدپاشي ها در اصفهان را مورد بررسي قرار داد. محمدعلي اسفناني در گفت وگو با ايسنا اظهار کرد: سعي مي کنيم اعضا را متقاعد کنيم تا کارگروهي براي بررسي اين موضوع تشکيل شود. تا زمان تنظيم اين گزارش، خبري از نتايج اين جلسه منتشر نشده است.

 

گفت وگو با ۳تن از قربانيان اسيدپاشي

در اين ميان ايسنا با برخي قربانيان اين اسيدپاشي ها و خانواده آن ها گفت وگو کرده است. پدر ندا که اين روزها همه زندگي خود را رها کرده و در تهران به دنبال معالجه دخترش است، حادثه را مربوط به چهارشنبه دو هفته پيش و حوالي ميدان بزرگمهر مي داند و مي گويد: ندا ماشين را گوشه خيابان متوقف مي کند تا جواب تلفن مادرش را بدهد، اما يک موتور با دو سرنشين به ندا اسيد مي پاشند و فرار مي کنند و او اکنون از ناحيه چشم، گوش چپ، گردن، دست و پاها آسيب ديده است. به گزارش خبر آنلاين به نقل از ايسنا او با بيان اين که آنها که به دخترم تهمت بي حجابي مي زنند بايد در آخرت پاسخ دهند، مي گويد: ندا هيچ گاه نمازش ترک نشده است. هميشه وقتي مي خواستم به دخترم پول بدهم زير جانمازش مي گذاشتم. او کسي نبود که در قيد و بند حجاب نباشد اين را همسايه ها، فاميل و آشنايان همه شاهد هستند. او مي گويد: ندا بايد چهار مرحله عمل شود دکترها از يک چشم او کاملا نااميد شده اند و چشم ديگرش ۲۰-۳۰ درصد شانس بينايي دارد. تاکنون او را پيش چندين پزشک برده ايم تا شايد رسيدگي کنند.

 

مريم، ديگر قرباني اسيدپاشي، يک مادر است

«مريم» تولد پسرش را قرار است جشن بگيرد به او مي گويد که باهم براي تدارک اين جشن بيرون بروند، اما پسر مي خواهد درس بخواند و مادر اصراري نمي کند و خودش در حالي که از دانشگاه آمده و خسته است با همان مانتو و شلوار دانشگاه راهي خيابان مي شود. شيشه ماشينش اندکي پايين است تا از هواي پاييزي مهرماه لذت ببرد اما ناگهان اين هوا برايش جهنم مي شود. او مي گويد: يک موتورسوار نزديک به دو ليتر اسيد از شيشه پايين ماشين و سمت راننده به صورت، دست، پا و همه بدنم پاشيد. تاکنون در خصوص اين اسيدپاشي زنجيره اي در اصفهان نشنيده بودم و فکر مي کنم جزو اولين افرادي هستم که قرباني شدم. او با اشاره به اين که گفته مي شود خانم هاي بدحجاب مورد اسيدپاشي قرار گرفته اند، ادامه مي دهد: من در يک خانواده مذهبي بزرگ شده ام و هيچ وقت به خود اجازه نداده ام که با پوشش نامناسب از منزل بيرون بيايم. من آن روز فرم دانشگاه را به تن داشتم.

 

حادثه ديگر

«سارا» ديگر قرباني اسيدپاشي در حالي که مشغول پارک خودروي سمند خود در حوالي خيابان مهرداد اصفهان است، شيشه سمت چپ را تا نيمه پايين مي کشد که ناگهان احساس گرمايي شديد در سمت چپ صورت خود مي کند...

 

«سارا» ۲۵ ساله و متاهل، چهارشنبه گذشته (۲۳مهر) براي مراجعه به دندان پزشک قرباني اسيدپاشي مهاجمان ناشناس شده است. زن جواني که يکي از چهار قرباني قطعي اسيدپاشي در اصفهان، از دو هفته پيش تاکنون است. ملاقات با سارا به دليل شرايط روحي و جسمي او ممکن نيست. همسرش با وجود شايعات در خصوص اسيدپاشي به زنان بدحجاب، اصرار دارد نامي از همسرش برده نشود با اين حال تاکيد دارد که همسرش نه قرباني بدحجابي است و نه خصومت شخصي. اين دو مورد را تمام آشناياني که به ملاقات سارا آمده اند نيز بيان مي کنند. اين زن جوان نيمي از صورت خود را از دست داده است و مانند 4 قرباني ديگري که خبرنگار ما (ايسنا) با آن ها گفت وگو کرده (يکي از قربانيان حاضر به انتشار مصاحبه اش نشد) و يا در جريان جنايت انجام شده عليه آنها قرار گرفته هنوز نمي داند قرباني چه شده است؟!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4047
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 196
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 372
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 2,019
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 4,145
  • بازدید ماه : 4,145
  • بازدید سال : 29,528
  • بازدید کلی : 1,338,639
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی